مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 08:252020-07-09فرهنگي

نویسنده کودک به مخاطب خودش نزدیک تر شود


شاعر برجسته کودک و نوجوان، با تاکید بر لزوم افزایش سهم کودک در ادبیات، تصریح کرد: نکته ای که در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد این است که با وجود تمام دغدغه های صنفی نویسندگان در چنین روزهایی نویسنده کودک باید تلاش کند به مخاطب خودش نزدیک تر شود.

- ایسنا/گیلان شاعر برجسته کودک و نوجوان، با تاکید بر لزوم افزایش سهم کودک در ادبیات، تصریح کرد: نکته ای که در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد این است که با وجود تمام دغدغه های صنفی نویسندگان در چنین روزهایی نویسنده کودک باید تلاش کند به مخاطب خودش نزدیک تر شود.

حامد محقق در نشست مجازی محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان که با محور بررسی تاریخچه شکل گیری ادبیات کودک و نوجوان در ایران برگزار شد، با اشاره به ویژگی های شعر کودک و نوجوان و پژوهش خود در زمینه علاقمندی نوجوانان به قالب های شعری مختلف، اظهار کرد: در این پژوهش موضوع شناخت نوجوانان را از شعر نیمایی از بُعد نظری و فهم مخاطب مورد بررسی قرار دادم.

وی افزود: این پژوهش مشخص کرد که به احتمال زیاد یکی از دلایل مهم نیما برای روی آوردن از قالب شعر سنتی به شعر نیمایی، نزدیکی حرفش به مخاطبان بوده و درصد قابل توجهی از نوجوانان شعر نیمایی را می شناسند و می فهمند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده کودک به مخاطب خودش نزدیک تر شود

نویسنده کودک به مخاطب خودش نزدیک تر شود